Categorie:

Algemeen
Category

Soly lanceert TV-campagne in Vlaanderen

Heeft u ons al gezien? Vanaf maandag 30 mei is Soly drie weken lang te zien met een eigen commercial op de Belgische televisie. Dit volgt op onze recente uitbreiding naar Vlaanderen. Met de commercial wil Soly exposure genereren voor haar producten en diensten. De leverancier wil zonne-energie beschikbaar én betaalbaar maken voor iedereen. Ook wil men de consument bewust maken van het feit dat investeren en besparen hand-in-hand gaan. Het is dan ook een belangrijke voorwaarde om de energietransitie te laten slagen.

De stijgende energieprijzen zullen niemand zijn ontgaan. Ook de Belgische consument is als gevolg daarvan op zoek naar duurzame alternatieven voor dure traditionele energiebronnen. Zonne-energie is hiervoor de oplossing. Belgische huishoudens kunnen dankzij de zonnepanelen in combinatie met een thuisbatterij onafhankelijk worden van de gewone stroom van het net. Door de stroom die we overdag opwekken op te slaan, kunnen we ‘s avonds ook profiteren van de voordelen van de zon. Hierin maakt de thuisbatterij het verschil.

Besparen op energie in een oogopslag
De energietransitie bevindt zich momenteel in een stroomversnelling. We willen minder afhankelijk zijn van ‘grijze energiebronnen’, en zelf meer invloed uitoefenen op het ‘hoe’ en ‘waar’ van onze energie. Om iedereen mee te krijgen, moet zonne-energie vooral betaalbaar, toegankelijk en rendabel zijn. Soly maakt dat mogelijk. Dankzij de eigen ZonneConfigurator zien geïnteresseerde consumenten – aan de hand van het eigen adres – direct hoeveel zij kunnen besparen op hun energieverbruik. Alles binnen één minuut en geheel vrijblijvend.

Milan van der Meulen, mede-oprichten van Soly, over de nieuwe commercial op de Vlaamse televisie: “Sinds kort maken wij zonne-energie ook mogelijk in België. Hierdoor kan de consument gemakkelijk overstappen op eigen zonne-energie. Dit alles volledig digitaal, zonder investering en met een directe besparing op de energierekening. Zo’n boodschap verdient een groot podium. Deze campagne gaat dat podium geven.”

Ruchtbaarheid geven aan voordelen zonne-energie
De commercial van Soly op televisie moet vooral ruchtbaarheid geven aan de voordelen van zonne-energie voor de consument. Verduurzamen en besparen op energie behoort voor iedereen toegankelijk te zijn. Daarom maakt Soly in België gebruik van een concept naast zonnepanelen kopen: zonnepanelen huren. Alle voordelen van zonnepanelen, zonder dat u als consument hoeft te investeren. Dat is voordelig en comfortabel, en biedt meer mensen de kans om over te schakelen op zonne-energie. De thuisbatterij vergroot daarbij de ruimte om thuis opgewekte stroom daadwerkelijk voor de volle 100% te gebruiken.

Over Soly
Soly is opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen, als Belgische tak van het Nederlandse enie.nl. Daar is de naam inmiddels ook veranderd naar Soly, dat geldt als internationale merknaam. Het is een impact gedreven organisatie: van zonne-energie de grootste energiebron maken. Dit doet het door zonne-energie middels verschillende concepten voor iedereen beschikbaar en betaalbaar te maken. Bij Soly kan de consument zonnepanelen kopen én huren. In dat laatste geval hoeft men niet te investeren en profiteert toch direct van de voordelen van zonne-energie. Het bedrijf is sinds 2013 onder de naam Soly succesvol actief op de Nederlandse markt. Hier staat men al enkele jaren in de lijst met snelst groeiende bedrijven, wordt de hoge mate van digitalisering gewaardeerd met een vermelding in de Deloitte Technology Fast50 én weet het zich te onderscheiden als B-Corp. Onlangs investeerden ABP, het grootste pensioenfonds van Nederland, en Shell Ventures ook al in het bedrijf.